Ruch uliczny stawał się coraz intensywniejszy. Trzeba było uchwalić przepisy, które regulowałyby np. zasady poruszania się aut po drogach publicznych, określałyby, jakie będzie niezbędne wyposażenie samochodu czy wzory znaków drogowych. Wszystko zostało zdefiniowane w rozporządzeniu ministra robót publicznych i ministra spraw wewnętrznych z 27 stycznia 1928 roku. Zatrzymajmy się w Polsce sprzed 71 lat. Jakie przepisy regulowały wtedy codzienne życie automobilisty? Jaka była maksymalna dozwolona prędkość? Kiedy można było wyprzedzać inny pojazd? Jak wyglądały ówczesne znaki drogowe? O motoryzacji dwudziestolecia

To tylko fragment artykułu. Aby czytać dalej, kup dostęp poniżej.

4 miliony tekstów od 1989 roku.
Zyskaj dostęp do archiwalnych treści "Gazety Wyborczej".
Znajdź historie, których szukasz.

Kup dostęp