Rzeszowski urząd miasta wchodzi w internet
W drugiej połowie marca "Gazeta" opublikowała wyniki badań przeprowadzonych w 21 urzędach miast przez firmę Millward Brown SMG/KRC. Podczas badań oceniano przebieg załatwiania kilku ważnych spraw, m.in. wymianę lub wyrobienie dowodu osobistego, wpis do ewidencji działalności gospodarczej, rejestrację samochodu, pozwolenie na budowę i warunki zabudowy oraz zameldowanie. Rzeszowski urząd miasta wypadł w nich słabo - został sklasyfikowany na jednym z ostatnich miejsc. Poziom bezpośredniej obsługi klientów i kompetencje urzędników zostały ocenione w miarę dobrze, jednak na niską lokatę złożyły się przede wszystkim niedociągnięcia związane ze znikomym lub żadnym wykorzystaniem internetu do obsługi mieszkańców. Autorzy badań wykazali m.in. brak możliwości umówienia się na wizytę w urzędzie za pomocą sieci, brak możliwości wypełnienia druków na stronie internetowej magistratu, niewykorzystywanie programu Skype. Podkreślone zostało także bardzo sporadyczne stosowanie SMS-owego powiadamiania klientów o tym, że jego sprawa została już załatwiona, co w urzędach innych dużych polskich miast często jest już standardem.
4 miliony tekstów od 1989 roku.
Zyskaj dostęp do archiwalnych treści "Gazety Wyborczej".
Znajdź historie, których szukasz.