Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów: - Te kwestie reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z 30 maja 1995 roku "w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów" (Dz. Ustaw nr 65 poz. 328). Z paragrafu nr 7 wynika, że na towarze lub jednostkowym opakowaniu towaru powinny być uwidocznione oznaczenia podstawowe: nazwa towaru, znak bezpieczeństwa, cena detaliczna, nazwa producenta. Natomiast paragraf 8 mówi o tym, że na towarze powinna być zawsze cena z VAT, czyli taka, jaką zapłacimy przy kasie. Nie może być takiej sytuacji, że towar od półki do kasy zdrożeje, bo klient jest wprowadzany w błąd i nie wie w końcu, ile powinien naprawdę zapłacić. A co robić, jeśli takiej ceny nie ma wcale albo okaże się, że jest to cena netto? Trzeba się zgłosić do mnie lub do Inspekcji Handlowej, a my będziemy już interweniować w sprawie umieszczenia cen na towarach.

To tylko fragment artykułu. Aby czytać dalej, kup dostęp poniżej.

4 miliony tekstów od 1989 roku.
Zyskaj dostęp do archiwalnych treści "Gazety Wyborczej".
Znajdź historie, których szukasz.

Kup dostęp